sobota, 4 listopada 2017

Ognista jesień - praca z grafiką

Witajcie! Uwaga, dzisiaj będzie dłuuugi wpis 😄
Chyba każda z Was zna Ewę z bloga Ogród-cardmaking-pasje. Tworzy ona cudowne prace mixed media i prowadzi niesamowity ArtJournal - naprawdę polecam zobaczyć. Jakiś czas temu opublikowała kursik (tutaj) na "tanie mediowanie". Tak mnie korciło, żeby spróbować i w końcu się przemogłam. Pracę robiłam długo, tylko w wolnych chwilach, ale myślę, że było warto. Jak na początek to jestem zadowolona. Na pewno wrócę jeszcze do mediowania, bo pokochałam tą technikę: używasz wszystko co masz pod ręką, a jedynym ograniczeniem jest twoja wyobraźnia 💓

 

W pracy użyłam grafiki Ruth Sanderson (stąd) w sepii.
A jak tworzyłam? Zaczęłam od zrobienia faktury obrazka. Na przyklejonej grafice umieściłam taśmę w siatkę, tkaninę mającą stanowić strój postaci i sznurek na włosy (szczerze mówiąc, trudny fragment, bo klej UHU był praktycznie wszędzie 😃). Dodałam gdzieniegdzie drobnej kaszy. Powstałe tło wraz z tkaniną pokryłam białą farbą dla usztywnienia i zrobienia bazy. Dalej pomalowałam wszystko na właściwe kolory: nawet włosy! Potem był czas na wykończenie stroju: dół pomalowany na czarno-granatowo, bluzka rozjaśniana. Następnie najbardziej szczegółowa i drobiazgowa część, czyli bukiet i twarz. Kwiaty samy powycinałam (nie wiem w sumie czemu, ale jeszcze nie mam dziurkacza, więc nożyczki poszły w ruch 😉), pomalowałam i przykleiłam razem z tzw. posypką, chyba robioną z gąbki. Twarz pocieniowałam kredkami ołówkowymi, zaznaczyłam oczy, usta. Na sam koniec zostały liście. I tu trochę się przeliczyłam na początku, bo zrobiłam ich o wiele za dużo! Może przydadzą się do czegoś innego? Miałam w domu jakieś stare wzory, więc odrysowałam, powycinałam, nacięłam żyłki i szóstkę liści pomalowałam. Przykleiłam i obrazek wreszcie gotowy!




Tak wygląda skończony obraz:






Jakoś przypadkiem wpasowałam się w wytyczne wyzwania Szuflady, więc zgłaszam moją, nazwijmy ją, "Ognistą jesień". 

Tym, co dotarli do końca, bardzo dziękuję. Dziękuję także za Wasze miłe słowa i pochwały co do ostatnich prac, szczególnie zakładek. No i oczywiście przypominam o moim MINI CANDY! Pozdrawiam Was serdecznie! 😘
                                                                                                            Ann

44 komentarze:

  1. Rzeczywiście tu można poszaleć razem z weną twórczą :)
    Fajnie powstaje taki obrazek *

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba tylko uważać, żeby nie poszaleć za bardzo 😉 Dziękuję!

      Usuń
  2. dobrze, ze pokazałaś pierwotny obrazek bo dopiero wtedy widac ogrom pracy. Fantastycznie !!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow.. cudnie wyszło !! Widać , że masz rękę do mediowania . Gratuluję udanego debiutu.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Muszę przyznać, ze bardzo mi ta technika odpowiada 😄

      Usuń
  4. cudny obrazek:) zachwyca w nim wszystko, i kolory i tematyka:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Basiu 😊 Cieszę się, że wywarł na Tobie takie wrażenie.

      Usuń
  5. Wow!!! Strasznie się cieszę, że moje inspiracje się przydały. Jestem pod ogromnym wrażeniem tej pracy. Wspaniale dobrana grafika, świetne kolory, cudne włosy i kwiaty a bluzeczka udrapowana wręcz po mistrzowsku. Kawał dobrej roboty Ann, to piękny obrazek i mam nadzieję początek wspaniałej, mediowej przygody.
    Dziękuję, że wspomniałaś o moim kursiku :) Przesyłam serdeczne uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, bardzo mi miło Ewuniu! 😊 Nawet nie wiesz, jaką radość sprawia te kilka słów. Dzięki Tobie odkryłam kolejną, niesamowitą technikę, którą pokochałam praktycznie od początku. Ja także gorąco pozdrawiam! 😘

      Usuń
    2. A pisałam, że mediowanie uzależnia :) Buziaki!

      Usuń
    3. Hehe, cóż, masz świętą rację 😘

      Usuń
  6. Napracowałaś się, ale efekt powala! Przepiękna praca!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wpadłam z rewizytą i co widzę... jakie śliczności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo 😊 Może wpadniesz znowu? Ja chętnie do Ciebie zajrzę, ale ostatnio ciężko nawet komentarze czytać, tyle roboty. Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Śliczną pracę zrobiłaś i wspaniale pokazałaś kolejne etapy jej powstawania :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo 😊 A było trochę tych etapów!

      Usuń
  9. Stworzyłaś coś pięknego:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie skomponowałaś swój obrazek - efekt końcowy super:). Pozdrawiam cieplutko:).

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna ,pomysłowa praca widać że z sercem ją robiłaś,życzę powodzenia w wyzwaniach..

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękny obraz :) Podziwiam Twoja cierpliwość.

    OdpowiedzUsuń
  13. This is so gorgeous!! The texture is amazing!! What a stunning project!! Thank you so much for stopping by my blog!! Have a great day :)

    Lisa
    A Mermaid's Crafts

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh, thanks! 😊 I'm proud of this work - mixed media are fantastic!
      All the best!

      Usuń
  14. Super praca Mix Media ! Dziękuję za udział w wyzwaniu Szuflady

    OdpowiedzUsuń