piątek, 22 września 2017

Przesyłam pozdrowienia, czyli o pocztówkach słów kilka

Dobry wieczór wszystkim! Na początku września wzięłam udział w wymiance pocztówkowej u Asi. Teraz możecie u niej zobaczyć podsumowanie zabawy. Ja chciałam oczywiście pochwalić się otrzymaną pocztówką, ale także pokazać moje własne zasoby 😄


Ja na zabawę posłałam kartkę z Zabrza, a Asia przysłała pozdrowienia z Istebnej (muszę tam się kiedyś wybrać!):

Asi bardzo dziękuję za zorganizowanie wymianki, mam nadzieję, że w przyszłym roku też uda mi się wziąć udział 😉
Teraz już przechodzę do mojego zbioru widokówek. W sumie, nie nazywałam tego nigdy hobby, ale jak się zastanowić, to gdzie jestem to zawsze kupuję pocztówkę. Po przeliczeniu, mam łącznie około 60 pocztówek:
- z Polski ~ 25 w tym ok. 18 różnych miejsc,
- ze świata ~ 35 w tym ok. 13 różnych państw.
Co ciekawe, ja wcale dużo nie podróżuję! Mam za to fajnych znajomych i kochaną rodzinę, którzy przysyłają bądź przywożą mi pocztówki z różnych krańców świata. I tak w moim zbiorze pojawiają się Irlandia, Chiny, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Belgia czy Bułgaria.


 Polska



Świat


 Świat


Oprócz tradycyjnych kartek mam kilka bardzo nietypowych:
- pocztówka kolorowanka z Londynu,
- z solą z Wieliczki,
- z mieniącym się Układem Słonecznym z Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, 
- rozkładana z wnętrzem Kościoła w Dreźnie.


To na chwilę obecną wszystkie moje widokówki. Ciekawe, ile ich będzie za kilka lat. A Wy? Też lubicie zbierać takie pamiątki z wyjazdów, wakacji? A może kolekcjonujecie znaczki, naparstki, monety? Napiszcie w komentarzach, chętnie poczytam o Waszych zbiorach różności 😊 
Mam także zaszczyt przywitać nowe czytelniczki, którymi jest TeresaGosia. Dziękuję Wam za miłe słowa pod ostatnimi wpisami i pozdrawiam serdecznie!
                                                                                                                  Ann

17 komentarzy:

  1. Pocztówek zawsze kupuję mnóstwo, ale obowiązkowo też musi być magnesik z każdego wyjazdu. My akurat wyjeżdżamy dość często na jakieś wycieczki, wszyscy to uwielbiamy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, słyszałam o zbieraniu magnesów. Myślę, że to też fajny sposób zatrzymywania wspomnień z wyjazdów. Kobieta często przebywa w kuchni, więc potem ma taką ładnie ozdobioną lodówkę 😄 Witam Cię serdecznie w gronie moich czytelniczek! Mam nadzieję, że Ci się tu spodoba!

      Usuń
  2. Od dawna zbieram pocztówki od rodziny i znajomych z pozdrowieniami :)
    Dobrze wiedzieć ,że i Ty masz takie hobby , to będę pamiętać o Tobie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe, tak, o Tobie Beatko akurat wiem, że lubisz kolekcjonować pocztówki :) Będę musiała kiedyś Ci znowu jakąś ładną wysłać!

      Usuń
    2. Pocztówki już do Ciebie poleciały :)

      Usuń
    3. Och, dziękuję 😊 Będę czekać niecierpliwie!

      Usuń
  3. U mnie zbieranie pocztówek to hobby rodzinne. Rodzice mają nawet ścianę w korytarzu obwieszoną - z każdego miejsca, w którym byli mają pocztówkę, oprawioną w ramkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniały pomysł z tymi ramkami - że korytarz cały przyozdobiony pięknymi wspomnieniami! 😊

      Usuń
  4. Piękny zbiór karteczek:). Kiedyś także zbierałam kartki miałam ich ok. 1000:). Przy okazji dziękuję za udział w mojej zabawie i zapraszam wkrótce na ogłoszenie wyników:). Pozdrawiam i życzę Ci pięknej niedzieli:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, naprawdę aż tyle? Podziwiam zapał :) Dziękuję za miłe słowa i również gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  5. Piękna kolekcja pocztówek, to jak namiastka podróżowania po świecie.
    Dziękuję Ci za udział w moim candy i cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawe pocztówki i świetne hobby. Kiedyś też zbierałam :)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;) Może uda Ci się kiedyś do tego wrócić?

      Usuń
  7. To taki fajny pomysł z tymi pocztówkami **

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak - wciąga podobnie jak kolekcjonowanie znaczków, ale z tą różnicą, że pocztówki trochę łatwiej zdobyć i każda wiąże się z jakimś miejscem bądź osobą 😉

      Usuń
  8. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń